Hovorkyňa priblížila, že zásielky, ktoré sa nepodarí doručiť, sú v
súlade s právnymi predpismi uskladnené v Poštovej ohlasovni a úložni v
Trnave. Na nedoručiteľných zásielkach nebola buď správne uvedená adresa,
alebo to boli iné dôvody, napríklad si adresát nevyzdvihol zásielku na
pošte v odbernej lehote. "Slovenská pošta v takomto prípade vráti
takúto zásielku jej odosielateľovi. Ak ju však nie je možné vrátiť jej
odosielateľovi, pošta ju uloží na čas úložnej lehoty a následne v
úložni," dodala Dorčáková.
Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré "sa tvária"
ako od pošty. Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu
žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné
konanie či daň z pridanej hodnoty (DPH), ani nesprostredkúva žiadne
platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri
prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe. Rovnako je to
aj pri platbe colných poplatkov a DPH – klient ich hradí pri prevzatí
zásielky.